StartNU.no er en treningsblogg hvor en 27år gammel sofagris som levde på cola, røyk, snus og fastfood starter med marinejegerne sitt opptreningsprogram.

Som tidligere sagt er jeg på ferie fra min dag jobb, men ikke kveldsjobb så har hatt det litt hektisk rundt meg den siste tiden.

Har fordypet meg endel i flere ting, og deriblant personlig økonomi. Fant en god ressursside som tilbyr folk en masse råd innen personlig økonomi.

For nå har jeg endelig lansert http://www.dristig.no
Jeg startet den 20.10.2006 da under annet navn, i 2007 ble det navnet byttet til Dristig.org
Butikken hadde en fin kundegruppe som hjalp til med å komme med design som provoserte bestemor.
2011 fikk jeg dristig.no etter et sexleketøy nettbutikk ga opp domene.

Men trenings oppdateringer kommer når hverdagen normaliserer seg :)

Oppsummering av Uke #6

by | september 12, 2011 | In Oppdatering No Comments

Sweet dam! Da har jeg 6 uker med aktiv trening bak meg.

Har ikke våre mye oppdateringer denne uken som har gått nei. Har ferie fra daglige jobben min, kost meg litt med noen norske spilleautomater, å flerne baller i luften på andre prosjekter, derfor har bloggen her blitt litt nedprioritert.

Har ikke stoppa å trene av den grunn nei. Vekslet mellom 40 og 50 lengder til dagen i bassenget. Lure på om jeg begynne å få betennelse i den ene muskelen i armen , kjenner “utstrålende” smerter når jeg beveger armen i noen bestemte stillinger. Ble anbefalt tigerbalsam, så får prøve det før eventuelt en runde hos fysoterapauten som sikkert er mer interessert i lommeboken min enn kroppen min :)

Vekt: Står låst fast på 72kg, men nå har jeg mottatt det som var bestilt så får me se hvordan det går.

Svømming Som Trening

by | september 8, 2011 | In Trening 1 Comment

Jeg stoppet på uke 5 av grunnleggende treningsprogrammet for marinejeger, fordi jeg må opp i vekt å ikke ned.
Men av en eller annen grunn har jeg forbi mot å gå på helsestudio, men ikke i en svømmehall.
Så nå jobber jeg med å lage nytt treningsprogram, å svømming gir synlige resultater. Løpet av de 5 ukene jeg har svømt ser jeg utrolig nok forskjell i speilet.

Her er litt info jeg har samlet sammen om svømming.

Når man svømmer: trener man både kondisjonen og musklene samtidig, og de forskjellige svømmemetodene gir deg muligheten til å velge de musklene du vil jobbe mest med.

- Du forbrenner: ca 500+/- kalorier i timen, avhengig av vekt og intensitet på svømmingen.

- Kråling: trener mest armer, rygg, bryst, hofter, lår og magemuskler. Når man kråler skal man bruke store bevegelser, man skal bruke kraftfulle svømmetak for å komme seg frem.

- Brystsvømming: trener mest innsiden og utsiden av lårene, den øverste delen av rygg og bryst, anklene og overarmene. Får best mulig utbytte skal man ta små og smale tak, og kun bøye knærne.

- Butterfly: er en svømmemetode som trener magemusklene mest, men også rumpe, bryst, skuldre og rygg. Det er viktig å unngå pauser mellom arm- og bentak. Bena skal alltid holdes samlet.

- Ryggsvømming: trener hele låret, armer, rygg, bryst og hofter. Man skal sparke med hele benet, og ha strake ankler.

Uhmm jah, kan ikke si at treningsplanen ble følgt noe videre bra, ble mye kardio trening inni her. Etter en runde på vekten nå ser jeg at jeg har gått ned 1kg. Som er i motsatt retning enn hva jeg ønsker. Derfor bryter jeg treningsprogrammet for å laget mitt eget. Usikker på hva jeg skal men svømming & styrketrening kommer til å ha en stor vekt.

Starasosa Rittet Fullført

by | september 6, 2011 | In Uke 5 1 Comment


Woooopidido, da var mitt første ritt fullført og det var jævlig show, selv om været prøvde å drukne meg. Jeg kommer uten tvil til å delta neste år og, men da kommer jeg til å ta den lengste ruten.

Starten var i Stavanger sentrum og det var rundt 700+ deltakere som startet på på likt, meg å kimbolini startet helt bak, taktisk for da kan ingen fyge forbi oss slik at det blir flaut.

Startskuddet går og vi er gang, innen vi hadde kommet ut av Stavanger sentrum var 1/4 passert, å stokkavannet lå for tur. Det ble det mer eller mindre pulje sykling, så den første ligge i grøftekanten å reparere dekket etter punktering, synes nesten synd på den personen. Hålandsvannet var rett rundt hjørne og der lå en ut i vannet å kravlet, syns litt mer synd på han. Mot Tanangerbro syklet jeg i fra kimbolini kjede på sykkelen hans datt av i første gir, han lærte aldri men sko prøve å gire ned i hver bakke så tjohei til han.

Når jeg kom mot Madlaleiren fant jeg meg en fin pulje jeg la meg bak å det suste fremover helt til vi kom i krysset mot sola der stakk de fra meg. Shit folk! De hadde lange løypen, plutselig var jeg helt alene kunne ikke se noen bak eller foran meg å slik fortsatte det en stund, verre ble det når merkingen viste 2 veier å ingen funksjonerer i område. Tippet bare på en vei å syklet litt sent i håp om noen skulle ta meg igjen, ingen kom å panikken slo inn. Faen heller tenkte jeg bare gi på inn til byn, jeg tapte uansett. Men da treffer jeg på funksjoner som sier jeg er på rett vei Woopididooo turen inn til byn går smertefritt bortsett fra bilkø som var et helvete å komme forbi.

Kom inn på 5.plass på min løype, totalt var det vel 60stk på den. Fekk til og med medalje si meg fornøyd.

Trening Torsdag Uke #5

by | september 1, 2011 | In Uke 5 1 Comment

Dagens Treningskrav:
Svømming: kontinuerlig i 25 minutter
Jogging: 7km

Fuck that!!
Med StaRaSoSa ritt rett rundt hjørne var det på tide å sykle runden igjen for å læra veien bedre, hvor man kan ta det litt rolig og hvor man skal gi på. Eneste problemet var i etterkant fant man ut at løypen har blitt revidert og det er som om arrangøren vil si Screw You, Oppmerkingen var helt på tryne mange plasser. Ene krysset fortalte oppmerkingen jeg skulle svinge til høyre, venstre å kjøre rett frem, valgte selvfølgelig feil rute. Men men kan trøste meg med at solen viste seg fra sin beste side i dag.

Svømmingen som egentlig skulle bli tatt i dag utsettes til i mårå. Ellers skal jeg slappe av med noen alkohyler frem til ritte på søndag.

Trening Onsdag Uke #5

by | august 31, 2011 | In Uke 5 1 Comment

Dagens Treningskrak:
Styrketrening: 6x25push-ups, 6×25 sit-ups

Merker tydelig at når svømming ikke står på den samme dagsordren som styrketrening at resultat blir merkbart bedre.

Sett nr.1 25 push-ups & 25 sit-ups.
Sett nr.2 25 push-ups & 25 sit-ups.
Sett nr.3 25 push-ups & 25 sit-ups.
Sett nr.4 20 push-ups & 25 sit-ups.
Sett nr.5 15 push-ups & 25 sit-ups.
Sett nr.5 15 push-ups & 25 sit-ups.

Totalt: 125stk som betyr at jeg mangler 25 stk for å nå målet. Tryll Tryll

Annonser